BULAN RAMADHAN YANG MULIA :)

ASSALAMMUALAIKUM , SELAMAT SEJAHTERA

halo sahabat sahabat , lame dah tak post entry , HUHH! rindu tak ? :) tak rindu , peduli apee -,-' .
HAHH! walaupown , bulan RAMADHAN ini adee laa bulan yang paling banyak bersabar , jangan nak jadi kan puasa sebagai alasan untuk tidak bersabar ok :) kepada CIKGU sekolah SMK*** , walaupown hari ini banyak menimbul kan masalah , tetapi cikgu cikgu jangan menjadi kan puasa sebagai alasan , contoh nyee , 'PENAT MENGURUS KAN ANAK ANAK' , 'MASALAH LELAKI YANG SEDANG SAKIT' atau SEBAGAINYEE . jangan pernah semua itu membuat cikgu cikgu hilang sabar dan hanye menjadi kan murid sebagai satu tekanan , HAHH! nie untuk peringatan , biar pown saye nie murid , saya adee HAK SEBAGAI SEORANG MURID untuk memberitahu cikgu cikgu , memang CIKGU CIKGU BOLEH MENDIDIK MURID MURID , tetapi jangan lupe MURID MURID ADEE HAK yang bolee mendidik cikgu cikgu jika cikgu cikgu salah , HAHH! dah terpesong dah dari tajuk ok , sebenar nyee , cite pasal cikgu nie , sebab hari nie , semua cikgu asyik nak marah jee , nak cakap puasa , tak tahu , nak cakap tak puasa , buat fitnah pulak nanti , ok abai kan :)


- ABU HURAIRAH menyatakan : Telah bersabda RASULULLAH S.A.W yang bermaksud : Apabila telah tibanya RAMADHAN , dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan. 
 IMAM BUKHARI , MUSLIM , NASAI'E , AHMAD dan BAIHAQI

- Daripada ABU HURAIRAH daripada RASULULLAH S.A.W telah bersabda yang bermaksud :Sesiapa yang berpuasa RAMADHAN dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu .  
IMAM NASAI'E , IBN MAJAH , IBN HABBAN dan BAHAQI

 - ABU HURAIRAH telah berkata : Aku telah mendengar RASULULLAH S.A.W bersabda tentang RAMADHAN yang bermaksud : Sesiapa yang mendirikannya(RAMADHAN) penuh KEIMANAN dan KEIKHLASAN diampunkan baginya apa dosanya yang telah lalu . 
BUKHAI , MUSLIM , TARMIZI , ABU DAUD , NASAI'E ,MALIK , AHMAD dan BAIHAQ

NOTA RINGKAS : Rasulullah s.a.w. pernah bersabda:
“Dan sabar itu bersebab” (Riwayat Muslim)
Kerana sabar itu menuntut pengorbanan perasaan.