Miracle


ASSALAMMUALAIKUM & SELAMAT SEJAHTERA

Kini aku cuti sekolah dalam seminggu.
PBS Pengajian Am, sudah selesai. Aku rase bersyukur ke hadrat ilahi.
Kerane sekarang aku terpaksa tumpukan kepada pembelajaran.

Kalau dulu, aku pikir. Kenape mesti aku yang kena ikut?
Kenape mesti memaksa? Pernah tak ambik tahu ape yang aku suka?
Kakak aku ambik kos ape yang dia minat. Aku ambik kos ape yang parents aku minat.
Kadang kadang kau akan rase beban yang sangat berat untuk kau pikul.
Parents kau mengharap sangat kau dapat bawak ape yang dia inginkan.
Tapi, sekarang dah terlambat. Ape parents kau cakap kau kena ikut.
Itu aku. Aku sayang parents aku dan family aku. Aku terpaksa pikul semua ni disebabkan aku sayang.
Aku redha dengan takdir Allah. Allah itu Maha Kuasa.

Keajaiban akan datang bila bila masa kalau Allah nak bagi.
Usaha je yang penting. Kadang kadang orang takkan paham kita.
Dan kadang kadang kita tak paham akan diri kita.
Kita hidup cuma terpaksa sahaja. Kerana terpaksa lah yang membuatkan kita berusaha.
Berusaha itu jugalah satu keajaiban yang akan datang entah bila.